![]() | Hvis du er satt som administrator på kontoen din, vil du ha tilgang til Brukere-fanen under Hjem. Det er her at du kan se en oversikt over alle brukerne på kontoen, og du kan også opprette nye brukere fra denne siden også. I tillegg har du noen filtere på toppen av siden som vil hjelpe deg med å sortere gjennom de ulike brukerne. |
Liste over alle brukerne
Når du først klikke på Brukere, vil du se en liste over alle brukerne på kontoen, og her vil det stå listet opp:
- Navn - Navn på brukeren det gjelder
- Rolle - Hvilken rolle(r) de har blitt tildelt
- Epost - Mailadressen knyttet til brukeren
- Sist oppdatert - Tidsstempel på når de siste utførte noen oppdateringer/endringer i systemet
- Siste innlogging - Tidsstempel på den siste sesjonen deres i plattformen (når de sist logget seg inn)
På toppen av siden vil du kunne sortere etter Roller og så vise inaktive brukere hvis ønskelig. Du kan klikke inn på en bruker for å redigere på noen innstillinger, f.eks. hvis de har mistet passordet sitt og trenger nytt. Bruk de tre prikkene ved siden av navnet og så Rediger bruker-detaljer for å endre på feltene som trenger oppdatering. Fra denne menyen kan du også Fjerne brukers tilgang hvis du trenger.
Vi anbefaler å sjekke over listen over brukere ganske jevnlig slik at du vet alle i organisasjonen din har de riktige tilgangene aktivert, og at inaktive brukere tilbys ekstra veiledning eller opplæring.
Lag ny bruker
Klikk på pluss symbolet oppe til høyre for å sette opp ny bruker på organisasjonen:
Legg inn navn på brukeren, fødselsnummer (hvis dere bruker ID-portalen), epost og telefonnummer. Nå kan du tildele brukeren en rolle på organisasjonen. Samme bruker kan ha flere roller, og info om de ulike rollene finnes på denne siden, men du kan også lese litt mer om det her: Ulike roller og tilganger.
Det er mulig å legge inn utløpsdato på rollene, og dersom feltet står tomt vil rollen ikke ha utløpsdato.
Velg om brukeren skal motta en velkomst-epost med info om innlogging eller ikke, og så Lagre. Hvis velkomstmailen var hukket av, vil det nå ha blitt sendt ut til den nye brukeren. Nå kan du dele lenken til Youwell plattformen med de, og de kan logge seg på plattformen og komme i gang!
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen