Hjemmesiden & hovedmenyen

Endret Mon, 28 Apr ved 10:55 AM

Først og fremst, velkommen til Youwell! 

Bruk gjerne disse hjelpesidene til å finne svar på det du lurer på og for å få opplæring i funksjonene i systemet. Du kan søke etter noen nøkkelord, og dersom du opplever noen feil eller utfordringer med plattformen eller noen applikasjoner, kan du sende inn en supportsak til teamet vårt.



For å komme i gang med Youwell-plattformen, er det først viktig å forstå hva type rolle du blitt tildelt i system. Rollen på brukeren din avgjør hvilke tilganger, funksjoner og faner du vil kunne se når du logger deg inn. For å lese mer om ulike brukere og roller i Youwell-plattformen, se her: Ulike roller og tilganger.


Henvis deg til systemeieren/superbrukeren i organisasjonen

Som et 'Steg 0' for å komme i gang, er det viktig å vite hvem i organisasjonen din har ansvar for Youwell-plattformen og implementeringen. Det er denne brukeren som kan informere deg om hvor du skal logge inn, hvilken innlogging du bør bruke, og dersom du har noen spørsmål om systembruk, er det alltid best å kontakte de først. Det er systemeieren som er din første kontaktperson ved spørsmål og feil, og de kan eskalere saker videre til Youwell Brukerstøtte ved behov. 


Innlogging

Bruk lenken du har blitt tildelt av administratoren for å logge deg inn i systemet. Folk flest vil logge seg på via ID-portalen, det vil si med BankID. Klikk på Gå til innlogging, så kommer du til en ny side som i bildet til høyre:


Merk at noen vil ha en andre innloggingssider, f.eks. hvis det er satt opp innlogging gjennom sykehusets egen portal, eller hvis det er brukt epost og passord innlogging. For deg som bruker epost og passord innlogging, skal administratoren på kontoen ha sendt deg epost og passord på forhånd, men om du ikke har fått noe, eller om du har mistet passordet ditt, kan du bruke Glemt passord? knappen for å motta et nytt midlertidig passord.


Din hjemmeside

I eksempelet under har en behandler logget seg inn i plattformen. Her er oversikt over de ulike områdene som de med behandler-rollen (også kalt for 'terapeut') ser i systemet:

1. Klikk på ditt navn for å se profilen din. Her vil du også ha mulighet til å oppdatere passordet ditt hvis du bruker passord og epost innlogging.

2. Denne hamburgermenyen gir deg tilgang til å se profilen din, andre brukere på kontoen din, utloggingsknappen og du kan endre språk her også.

3. Dashbordet her gir behandleren en oversikt over pasientene de følger opp, og flisene viser viktige info og oppdateringer som man bør ta hensyn til. Flisene kan variere litt fra konto til konto avhengig av funksjonaliteten man har aktivert.

4. Denne panellen er hovedmenyen din hvor du kan bytte mellom Hjem, Pasient og Program, avhengig av tilgangene dine.

5. Denne sub-menyen brukes til å gå gjennom ulike innstillinger, funksjoner og verktøy i systemet. Denne blir du godt kjent med etterhvert!

6. Her får du tilgang til vårt Kunnskapsbase hvor du kan lete etter relevante artikler og brukerveiledninger.

7. Du kan logge deg ut fra kontoen din her.


I eksempelet under, ser vi hvordan forskeren sin hjemmeside ser ut. De har tilgang til Hjem og Program i hovedmenyen, men ikke Pasient:

Du vil imidlertid legge merke til at forskeren har tilgang til Rapportering-fanen som behandleren ikke har.


Så har vi hjemmesiden til innholdsprodusenten som ser slikt ut:

De har ikke fått tildelt noen pasienter enda, så her er dashbordet litt tømt for nå.


Neste steg

Nå vil du kanskje lære mer om de ulike funksjonene i plattformen og hvordan du kan bruke de til å støtte dine ansatte, behandlere og pasienter. Vi anbefaler at du begynner med disse artikler først:

Lykke til med opplæringen din!

Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen