Når kalenderen er gjort tilgjengelig for pasienter og de har blitt tildelt det aktuelle behandlingsprogrammet, vil de kunne se kalenderen i pasientappen.
Slik finner pasienten kalenderen
- Åpne pasientapplikasjonen.
- Gå til hamburgermenyen (øverste høyre hjørne).
- Velg Avtaler i menyen.
Dette åpner en oversikt over tilgjengelige og tidligere avtaler.
![]() | ![]() |
Avtaler i pasientapplikasjonen
Her kan pasienten ser om det er noen kommende eller tidligere avtaler som de kan booke seg på. Det som er tilgjengelig vil være markert i en grå farge, og når pasienten har booket seg på timen, vil det bli til gul. Private 1:1-avtaler med behandleren markeres i grønn.
Påmelding
Hvis pasienten vil booke seg på en time, kan de klikke på timen for å se detaljene, og så bruker de Melde på-knappen:
Deretter blir timen markert i gult i kalenderen og det kommer opp en påminnelse øverst:
Ikonene ved siden av hver time indikerer type avtale det gjelder.
Ved videomøter vil knappen Bli med i samtale bli tilgjengelig ca. én time før timen starter. Pasienten bruker denne knappen for å delta via valgt videoleverandør:
Kansellering
Dersom pasienten ønsker å trekke seg fra en avtale, kan de klikke på avtalen og bruke knappen Meld av.
Når samtykke er aktivert
Dersom det er skrudd på samtykke for kalenderen, vil dette dukke opp for pasienten som en del av bookingsprosessen. I eksempelet under ser du at deltakerne må ha kamera skrudd på, og de må krysse av for at dette er forstått når de melder seg på. I tillegg ble det inkludert et obligatorisk spørsmål om telefonnummer som også må fylles ut for at pasienten kan bestille timen.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen