Når pasienten har kommet i gang med programmet, vil det kanskje være behov for litt tettere oppfølging med behandleren, spesielt hvis pasienten sliter med noe eller har flagget at de trenger litt ekstra hjelp. Finn frem til pasienten det gjelder, og så velg Avtaler i menyen for å komme i gang. | ![]() |
Lag ny avtale
Klikk på Planlegg en ny avtale for å komme i gang:
Da vil du få opp et popup-vindu:
Nå kan du fylle ut de ulike feltene for å sette opp avtalen. Gi avtalen et fornuftig Navn, og så velge type avtale det skal være under Velg avtaletype:
- Generell: Denne brukes til standard avtaler, oftest med fysisk oppmøte.
- Video: Her kan man sette opp et digital møte med et videomøtetjeneste.
- Oppmøte: Denne brukes til å indikere tydelig at møtet er fysisk hos behandleren/helseklinikken.
- Telefonsamtale: Bruk denne dersom du et telefon-møte med pasienten.
Hvis du velger Generell eller Oppmøte, kan du skrive inn sted for møtet under Hvor skal møtet holdes?. Om du velger Telefonsamtale, kan du legge inn nummeret pasienten skal ringe, og hvis du har valgt Video, kan du velge videoleverandør (men dette er oftest allerede satt opp for deg basert på organisasjonsinnstillingene).
Nå kan du tilpasse innstillingene rundt varsling for avtalen, og legg inn en Beskrivelse. Bruk kalenderen til å finne dato og så legg inn tidspunkt under Velg tid. Klikk på Lagre for å opprette avtalen, og dersom Send varsel om ny avtale er aktivert, vil pasienten nå få en melding om dette.
Merk at det du skriver inn under Navn, Hvor skal møtet holdes og Beskrivelse vil være synlig for pasienten i pasientapplikasjonen.
Videomøter
Dersom du har avtalt et videomøte med pasienten, vil både du som behandler, og pasienten selv, kunne klikke på Bli med i samtalen på oppgitt tidspunkt for å komme inn på møtet.
![]() | ![]() |
Hvis du klikker på lenken før oppgitt tidspunkt, vil du få en varsling om at det ikke er tilgjengelig enda, så det er best å vente til oppgitt tidspunkt. Da vil en ny fane åpne seg, og man kommer direkte inn i videokonferanseløsningen. Det er ingen behov for ekstra innlogging, hverken for pasienten eller behandleren.
Avtaler oversikt
Under Avtaler i menyen ser du en liste over tidligere og kommende avtaler. Hvis du vil redigere på en kommende avtale, bruk rediger-ikonet til høyre, og så legg inn nytt tidspunkt. Merk at det er kun dag/tidspunkt som kan justeres, så dersom du vil endre en avtale fra et videomøte til et fysisk møte, må du slette avtalen og så opprette det på nytt med riktig type.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen