Organisasjonsinnstillinger

Endret Mon, 28 Apr ved 12:03 PM

Hvis du har administrator-tilgang i systemet, vil du ha tilgang til Innstillinger-fanen under Hjem. Her kan du konfigurere ulike regler og innstillinger for hele organisasjon. Denne siden er delt inn i to: Konfigurasjon og Tekst templater.


Konfigurasjon

Under denne fanen kan du tilpasse ulike innstillinger rundt behandling, varsling, innhold o.l.. Her er en liten gjennomgang av de ulike områder du kan tilpasse her:


Pasient

Bryterne nedover i listen kontrollere innstillingene rundt opprettelse av nye pasienter. Her kan du velg å aktivere om felter for høyde og vekt, samt kjønn og alder, skal inkluderes i skjemaet når man oppretter en ny pasient. Så kan du aktivere om pasienten skal ha mulighet til å opprette og slette egen profil (hvis det er et selvbetjent program). Til sist kan du aktivere om samtykke skal skjules for behandlere/terapeuter. 


Under Tilgjengelige pasientdashbordfliser kan du velge å aktivere noen konkrete fliser som behandlerne vil se på oversikten deres. Hvis ikke noe er skrevet inn her, vil alle relevante fiser for pasienten vises som default.


Terapeut

Her kan man velge spørreskjemaer som kan tildeles behandlerne (som vil dukke opp under Terapeut-underside). 

Skriv inn ID-en på spørreskjemaet, eller klikk på forstørrelsesglasset for å finne frem til riktig skjema. Legg inn når det skal være aktivt med datoene (Aktiv fra og Aktiv til) eller via Tilgjengelig hele perioden. Du kan også velge om skjemaet skal gjentas ved å legge inn Datointervall og Intervall dag.


Varsler og flagging

Her kan man velge om varsler skal sendes ut eller ikke (Deaktiver utsending av varlser). I tillegg kan man tilpasse meldingen som sendes ut til pasienten ved manglende medisin-registrering (Send varsel til pasienter ved manglende medisin-registrering). 


Under Tidligste tidspunkt for utsending av varsler og Seneste tidspunkt for utsending av varsler, kan man bestemme når det blir levert meldinger til pasientene. Dette gjelder standard meldinger, som f.eks. når det har kommet nytt innhold eller nytt skjema som må besvares. Du kan velge tidssone også, men som standard blir det satt til CEST.


Varseltyper for terapeuter kan du velge mellom Flagget besvarelse (kritisk skår) og/eller Melding. Dette avgjør hvilke situasjoner eller hendelser gjør at behandlere mottar varsling fra systemet.


Til sist kan man skrive inn et tall under Flagg pasienter som har vært inaktive i (x) antall dager for å automatisk legge til et flagg når pasienten har vært inaktiv. Du kan hoppe opp dette feltet og la det står tomt hvis ikke du vil flagge inaktive pasienter.


Innhold og data

Legg inn en liste med tilgjengelige merkelapper under Liste over tilgjengelige merkelapper-feltet for å lage noen tagger som senere kan tildeles elementer og skjemaer. Dette vil hjelpe med datautrekk og sortering på ulike rapporter.


Lenke til personvernerklæring er hvor du kan legge inn en lenke som vil vises i footeren av pasientapplikasjonen. Lenke til universell utforming-rapport kan også limes inn her og også vises i footeren.


Hvis du vil legge til egne lenker i menyen, kan du skrive de inn på Egendefinerte lenker i menyen. Ta kontakt dersom du vil ha litt mer hjelp med dette.


Funksjonalitet

Her kan man kontrollere om noen konkrete funksjoner skal deaktiveres for behandlere og andre brukere i plattformen. Man kan skru av chat-vinduet, video-møter, avtale-funksjonen og notat-funksjonen. Dette brukes typisk under oppsett av kontoen, hvis man har andre systemer og verktøyet hvor man vil at behandlerne skal registrere pasientdata eller hvor de skal kommunisere med pasientene. 


Du kan også aktivere om pasienter kan gi anonyme tilbakemeldinger, om det er mulig å slette notater og om det er et krav for at administrator må gi begrunnelse for å se pasient-data. Hvis Krev at administrator må angi begrunnelse for å se på pasient-data er skrudd på, vil de se et popup som det her når de klikker inn på en pasient:


Under Navn på pasient-app kan du skrive inn navnet som vil vises for pasientene oppe til venstre når de logger seg inn i pasientapplikasjonen:


Du kan også velge Logo for pasient-app som kan brukes i stedet for navnet i headeren. Dersom Navn på pasient-app er fylt ut, vil den brukes som standard, men du kan legge inn et bilde for å overstyre dette.


I tillegg kan du tilpasse hvem som står som avsender av epostene fra systemet (Avsender navn) og tekstmeldinger fra systemet (Avsender navn kort - maks 11 tegn). Du kan velge hvor lang tid i minutter brukeren automatisk blir logget ut når de er inaktiv (Tid før innlogget sesjon utløper ved inaktivitet).


Tekst templater

Her kan du designe og tilpasse meldingene som sendes ut fra plattformen ved ulike hendelser og aktiviteter. Klikk på Velg tekstmal for å finne malen du vil justere. Her vil du se en rullegardinmeny i format notification.AktivitetType. Hvis du leter etter en spesifikk mal, men er usikker hvilken det er, ta kontakt med vårt supportteam, så kan de hjelpe deg med dette.

Når du klikker på en av varslingstypene, vil du se en tekst lik den her:


Her kan du redigere på teksten hvis du ønsker, men merk at du må bruke samme format som allerede står i malene. Alle dynamiske felt må skrives med {parentes} og på samme måte som skrevet under:

\\Ny linje
{appName}
Dynamisk felt: Navn på pasientapplikasjonen.
{appUrl}
Dynamisk felt: Lenke til pasientapplikasjonen.
{date}
Dynamisk felt: Dato. (Brukes for meldinger om avtaler).
{loginLink}
Dynamisk felt: Lenke til innloggingsside for pasientapplikasjonen.
{password}
Dynamisk felt: Passord. (Brukes til å sende ut nye midlertidige passord).
{pin}
Dynamisk felt: Pinkode for innlogging. (Brukes for totrinnsverifisering).
{programName}
Dynamisk felt: Navn på programmet.
{recepientEmail}
Dynamisk felt: Epost som brukes til innlogging. (Brukes for å sende ut nye innlogginger).
{senderName}
Dynamisk felt: Avsender navn.
{timestamp}
Dynamisk felt: Tidsstempel. (Brukes for når passordet ble tilbakestilt).
{verificationCode}
Dynamisk felt: Koden for verifisering. (Brukes for å sende verifiseringskode til appen).


Husk å Lagre endringene dine underveis.

Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen