Under Rapportering-fanen har du mulighet til å hente ut noen datasett i CSV-format på Dataeksport. Her kan man hente ut ulike datasett til analyse og lagre dine favoritter. Rapportering-funksjonen er kun tilgjengelig for administratorer, ledere og forskerer.
Datasett som er hentet ut fra Dataeksport lastes ned i CSV-format slik at man senere kan åpne den i andre databehandlingsprogram som Excel, SPSS, Numbers og tilsvarende program. Pass på at du håndterer datafilene i henhold til personvern og helseregisterloven når du laster de ned på din lokale disk.
Bruk gjerne spørsmålstegnet ved siden av de ulike knappene for å se hvilke kolonner er inkludert i uttrekket. Du kan også bruke denne artikkelen, denne her og denne hvis du trenger litt mer veiledning.
Favoritter
Her ser du en liste over ulike rapporter som du har lagret/bokmerket i plattformen. Du vil ha mulighet til å lagre noen favoritter når du oppretter nye uttrekk fra Besvarelser-fanen. Legg inn et Rapport-navn og så Lagre for å gjøre rapporten til en favoritt-knapp under denne siden:
Når du har satt opp noen favoritt-knapper, kan du trykke på de for å laste ned filen med alle innstillinger og filtere allerede satt opp:
Bruk spørsmålstegn-ikonet for å se hvilke innstillinger du hadde lagt inn.
Besvarelser
Her kan du eksportere resultater fra besvarelser på et eller flere skjemaer. Bruk gjerne filterne øverst på siden for å spesifisere dataene du vil inkludere i uttrekket.
Du kan velge om du vil Bruk tekst som kolonnenavn, eller Bruk IDer (det vil si kun med spørsmålsnøkler og skjema-IDer); om dataene skal grupperes etter merkelapp eller pasientprogram; om det skal vises alle besvarelser eller kun de numeriske; og hvilke merkelapper man vil inkludere.
Hvis du vil eksportere alle skjemaer i et program, bruk gjerne Legg til program. Hvis du vil hente besvarelser fra noen spesifikke skjemaer, bruk heller Legg til spørreskjema. Når du har konfigurert innstillingene, klikk på Last ned besvarelser til å hente ut CSV-filen.
Merk at du kan legge til flere skjemaer i samme fil ved å klikke på pluss-symbolet. Konfigurasjonen du har satt opp vil da gjelde alle skjemaer i filen.
OBS! Hvis du velger "Alle besvarelser", kan noen fritekstfelt inkludere personlige indentifiserbare opplysninger, så det er viktig at du behandler filen i henhold til personvern og helseregisterloven.
Du kan bruke Lagre rapport som favoritt for å bokmerke den under Favoritter med gitte innstillinger.
Pasienter
Pasient-liste
Denne filen inneholder sensitive personlige dataer, så den blir lastet ned som en zip-mappe låst bak et passord, og du vil se dette forklart i popup-vinduet: «Siden eksportfilen kan inneholde person-identifiserbar informasjon må den behandles i henhold til gjeldende personvern-regler. Den eksporterte datafilen er derfor pakket inn i en kryptert zip-fil.»
Filen som lastes ned inneholder følgende kolonner:
PatientId (IDen til pasienten som de er tildelt når profil er opprettet - du finner dette på Profil til pasienten)
ExternalId (Ekstern IDen lagt inn på profilen deres)
InternalId (IDen til den konkrete pasienten i Youwell-systemet - brukes mest til feilsøking)
NPR (NPR-koden lagt inn på profilen til pasienten)
Fnr (Fødselsnummeret til pasienten)
Name (Navn på pasienten)
Phone (Mobilnummer)
Sex (Kjønn)
BirthDate (Fødselsdato)
Group (Pasientgrupper pasienten hører til)
Program (Programmet pasienten er i ferd med/har blitt tildelt)
OBS! Som du ser i listen her, inneholder filen veldig sensitive personlige data, så det er viktig at det håndteres forsiktig, ifølge reglene rundt personvern og helseregisterloven.
Samtykke
Her henter du ut listen over samtykker som pasientene har sendt inn. Kolonnene i dette uttrekket er:
PatiendId (IDen til pasienten som de er tildelt når profil er opprettet)
Role
ConsentName (Navn på samtykke-skjemaet)
ConsentId (IDen på samtykke-skjemaet)
Consent (Fylles ut med enten TRUE eller FALSE)
ConsentDate (Når samtykke ble sendt inn/når skjemaet ble besvart)
Pasientprogrammer
Denne filen viser programmene som har blitt tildelt pasientene. Kolonnene inkludert er:
PatientId (IDen til pasienten som de er tildelt når profil er opprettet)
PatientGroup (Gruppene som pasienten tilhører)
Program (Navn på programmet de har blitt tildelt)
PatientProgramId (IDen på programmet de har blitt tildelt)
StartDate (Når programmet ble startet av pasienten)
EndDate (Planlagt avslutningsdato på programmet)
AssignedElements (Antall elementer tildelt pasienten)
CompletedElements (Antall elementer fullført av pasienten)
Notater
Datautrekket her gir deg oversikt over alle notater som har blitt lagt inn på pasientene på kontoen. Du vil se:
PatientId (IDen til pasienten som de er tildelt når profil er opprettet)
NoteId (IDen til notaten det gjelder)
NoteText (Selve notat som ble skrevet)
NoteDate (Dato notaten ble lagret)
Status (Kan vise Corrected, NotSet eller Deleted, som vil si korrigert, ingen endring eller slettet)
StatusComment (Kommentar på statusen, altså begrunnelse for korrigering)
StatusDate (Dato notaten fikk ny status)
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen