NotaterHer vil du kunne skrive inn notater om pasienten hvis dette er aktivert på din organisasjon. Administratoren på organisasjonen din vil kanskje ha deaktivert denne funksjonen dersom notater skal føres i et annet journal system. Skriv dine notater i tekstfeltet øverst og klikk deretter Legg til notat. Alle notatene vil lagres på denne siden under Tidligere notater. Du kan også legge ved en fil hvis du trenger under Legg til vedlegg, men merk at man ikke kan legge til et vedlegg uten en notat. | ![]() |
For å endre eller slette et notat, klikk på de tre prikkene til høyre, og så Korriger. Du kan nå legge inn Begrunnelse for korrigering og så velge om det er Slette eller Korrigering. Ved Korrigering, kan du redigere på teksten i notaten og legge til vedlegg, og så Send korrigering.
Du kan også klikke på bryter-knappen ved siden av Fremhever for at notatet dukker opp under en ny flis på Status-siden på pasienten:
![]() | ![]() |
Da vil det også stå antall fremhevede notater i parentes i menyen.
Varsler
Pasienten kan motta varslinger og påminnelser på SMS og e-post, og standardinnstillinger rundt dette er satt opp på organisasjonsnivået eller på programprofilen. Dersom pasientapplikasjonen er utformet som en egen app (native app) kan pasienten også motta pushvarslinger.
Under Varsler kan man se alle varsler som ble sendt ut til pasienten og status på dem. Du vil se en kronologisk liste med tidstempel på når varsel ble sendt ut, og type varsel det gjelder. Det vil også stå markert om det gikk ut som epost og/eller som tekstmelding. Her er et par eksempler:
Silje har mottatt et par varlser - en for å informere om at nytt innhold er nå tilgjengelig for hun, og en med en påminnelse (f.eks. hvis det er noen spørreskjemaer som må besvares). Vi ser i eksempelet over at hun ikke har telefonnummer registrert på kontoen sin, og dermed står det Mobilnummer mangler. Disse varslene har dermed blitt sendt ut kun på mail, til oppgitt epostadresse. Andre kategorier av varsler som du kanskje vil se i listen inkluderer Avtaler påminnelse, Ny avtale, Melding, og Velkomstmelding.
Dersom en har feilet vil det stå begrunnelse for hvorfor. Klikk på de tre prikkene ved siden av varslet det gjelder for å prøve å sende den ut på nytt:
Sett opp egne regler for pasienten
I panelen til høyre kan man også tilpasse innstillingene på den spesifikke pasienten.
Klikk på bryteren ved siden av hver regel for å aktivere eller deaktivere den. Nytt innhold betyr at pasienten motta et varsel når det er nye moduler eller elementer tilgjengelig for de, og Inaktivitet i 7 dager er en påminnelse for pasienten å logge seg på når de ikke har vært inne i plattformen på en uke. I tillegg kan du tilpasse om pasienten skal motta varsler på mail og/eller SMS.
Her ser du også hvilken tidsperiode som har blitt satt opp som standard på organisasjonen. Dersom noe her skal justeres på program-nivået, les her: Varlser og aktivitet & Planlagte Meldinger. Dersom innstillingene skal justeres for hele organisasjonen, les her: Innstillinger.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen